Prowadzisz biznes i chcesz wejść na rynek skandynawski? Te detale mogą zaważyć na współpracy

AKCJA SPECJALNA "OPOLSKIE DLA BIZNESU" ZREALIZOWANA WE WSPÓŁPRACY Z OCRG
Wideo
od 16 lat
W dzisiejszym odcinku programu Opolskie dla Biznesu powiemy o tym, na co powinni zwrócić uwagę przedsiębiorcy, którym marzy się ekspansja na północ Europy. Będzie też wskazówka dla opolskich samorządów, które chcą efektywniej ściągać biznes na swój teren.

Zaczynamy od IV Opolskiego Forum Międzynarodowe Stosunki Gospodarczego, które odbyło się już po raz czwarty. Uczestnicy rozmawiali o tym, jak wejść na rynek skandynawski i odnieść na nim sukces.

Kluczem do współpracy ze Skandynawami jest terminowość i solidność. Kto tego nie rozumie, jest skazany na porażkę. Ale to niejedyna kwestia, o której muszą pamiętać ci, którzy chcą spróbować swoich sił na rynkach północnych.

IV opolskie forum, poświęcone stosunkom międzynarodowym, miało pokazać możliwości rozwoju dla opolskich przedsiębiorców, a te są ogromne. Świadczy o tym chociażby fakt, że coraz więcej polskich firm decyduje się na ekspansję na rynek szwedzki.

Aby z powodzeniem rozwijać biznes za granicą, warto wcześniej poznać specyfikę rynku, który jest w orbicie naszych zainteresowań. O tym, czy uda się podpisać intratne zlecenie czasami decydują detale, m.in. te kulturowe. Więcej o tym w materiale wideo.

Dodajmy, że organizatorem konferencji poświęconej międzynarodowym stosunkom gospodarczym było podlegające samorządowi województwa Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Poprowadził je dziennikarz Igor Sokołowski.

W dzisiejszym odcinku programu Opolskie dla Biznesu powiemy też o projekcie „Standardy obsługi inwestora na terenie województwa opolskiego”, który jest realizowany przez OCRG. W jego ramach włodarze gmin i pracownicy merytoryczni, odpowiedzialni za pozyskiwanie inwestorów, mogą wziąć udział w szkoleniach oraz skorzystać z indywidualnego doradztwa. Wszystko po to, by nauczyli się tworzyć kompleksową ofertę inwestycyjną, a przez to byli w stanie zachęcić potencjalnego inwestora, by rozwinął swój biznes właśnie na ich terenie.

Projekt jest realizowany w 15 województwach. Szesnasty region, województwo warmińsko-mazurskie, kluczową wiedzę na temat pozyskiwania inwestorów zdobyło biorąc udział w pilotażu. Zdaniem ekspertki Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu efekty projektu są już widoczne. Świadczy o tym chociażby liczba rekordów wprowadzonych do generatora ofert, dostępnego na strona PAIH-u. Obecnie jest w nim ponad tysiąc przygotowanych zgodnie ze standardami ofert.

Więcej o tym, czego uczą się samorządy podczas szkoleń i indywidualnego doradztwa w materiale wideo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska