Tymczasem w innych miejscach na trasie mogą pędzić nawet 120 km/h. Prace remontowe rozpoczęły się jesienią. Prowadzone są na czynnej linii kolejowej, jednak pociągi w tym miejscu poruszają się wahadłowo po jednym torze. Na czas budowy zamknięta została natomiast droga dla samochodów.
- Dzięki przebudowie wiaduktu zyska kolej i komunikacja w mieście - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Zasadnicze prace przebudowy wiaduktu nad ul. 1 Maja w Strzelcach Opolskich - w części kolejowej - będą zrealizowane do końca marca br. Do tego czasu oddane zostaną dla ruchu pociągów trzy tory na wiadukcie. W ramach przebudowy droga pod wiaduktem zostanie poszerzona z 7 do 12 metrów. Nowy obiekt będzie także wyższy od poprzedniego o 1,4 m do wysokości 4,6 m.
- Przebudowany obiekt w części drogowej zyska większą przestrzeń, umożliwiającą poprowadzenie ruchu samochodowego po dwóch pasach, a nie po jednym, jak było to do tej pory - dodaje Siemieniec. Prace drogowe przewidujemy zakończyć w maju br.
Przebudowa wiaduktu realizowana jest jako oddzielny projekt, niezależnie od kompleksowej modernizacji linii kolejowej na trasie Błotnica-Strzelecka Opole, która zakończyła się w 2015 r. Zarządca torów zdecydował się na wydzielenie tego zadania ze względu na spory zakres inwestycji. Przebudowa obiektu kosztować będzie ok. 6 mln złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?