Uczniowie Mechaniczniaka współpracują z Polarisem

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Na zakończenie projektu najlepsza grupa w nagrodę skorzysta z jazdy testowej quadem na torze Polarisa.
Na zakończenie projektu najlepsza grupa w nagrodę skorzysta z jazdy testowej quadem na torze Polarisa. CKP
W CKP wdrożono projekt edukacyjny dla uczniów samochodówki. Uwagi młodzieży pomogą udoskonalić proces montażu quadów.
Partnerem serwisu "16 plus" jest prezydent Opola.

Partnerem serwisu "16 plus" jest prezydent Opola.

Centrum Kształcenia Praktycznego współpracuje z firmą Polaris od pierwszych dni budowy zakładu w Opolu. To nowy, prężnie rozwijający się na opolskim rynku pracodawca, produkujący już kilkanaście rodzajów pojazdów typu quady.

Początkowo specjaliści CKP pomagali przy rekrutacji pracowników dla amerykańskiej firmy na stanowiska spawacza. Obecnie, z inicjatywy CKP wdrożono innowacyjny projekt edukacyjny dla uczniów II klasy technikum Zespołu Szkół Mechanicznych o profilu samochodowym, w ramach zajęć praktycznej nauki zawodu, które na co dzień mają miejsce w CeKaPie. Uczniowie zostali zaproszeni na zajęcia praktyczne realizowane przy procesie montażu quadów. Podczas zajęć młodzież poznaje m.in. proces produkcji, zasady BHP i ochrony środowiska, komunikację w procesie produkcyjnym.
Uczniowie podzieleni byli na osiem grup. Każda otrzymała zadanie do wykonania pod nadzorem nauczyciela, polegające na obserwacji organizacji i przebiegu procesu produkcji oraz opisanie własnych spostrzeżeń, uwag i wniosków, które mogą posłużyć doskonaleniu procesu montażu. Na zakończenie projektu kierownictwo firmy zdecyduje, która grupa najlepiej wykonała zadanie, a nagrodą będzie jazda testowa quadem z pracownikiem na specjalnym torze Polarisa.

Wartością projektu realizowanego w firmie jest nie tylko ciekawa nagroda czy doświadczenie z obserwacji linii produkcyjnej. Ważna jest też konfrontacja treści akcentowanych w CKP podczas zajęć praktycznych, z obowiązującymi uregulowaniami w nowoczesnej firmie, dotyczącymi technologii, bezpieczeństwa pracy, stosowania środków ochrony osobistej, organizacji i porządku na stanowisku pracy oraz ochrony środowiska.

To namacalny przykład współpracy edukacji z przemysłem, z pożytkiem dla obu stron, wpisujący się w ideę "Roku szkoły zawodowców"- wzbogaca warsztat dydaktyczny i pokazuje celowość nauczania praktycznego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska