Opolscy licealiści stworzyli wystrzałowy pomysł na biznes

Anna Grudzka
Anna Grudzka
Na zdjęciu zwycięski zespół: Jakub Dudek, Michał Passon, Beniamin Strzelecki. Na zdjęciu brakuje Karoliny Karleszko. Opiekunem drużyny była Grażyna Kozłowska, nauczyciel informatyki i przedsiębiorczości. Zespół opracował nabój czyszczący do broni palnej.
Na zdjęciu zwycięski zespół: Jakub Dudek, Michał Passon, Beniamin Strzelecki. Na zdjęciu brakuje Karoliny Karleszko. Opiekunem drużyny była Grażyna Kozłowska, nauczyciel informatyki i przedsiębiorczości. Zespół opracował nabój czyszczący do broni palnej. Fot. Sławomir Mielnik [O]
Licealiści z opolskiej „trójki” wygrali konkurs organizowany w WSB dla młodych przedsiębiorców. Jury zachwycili pomysłem stworzenia naboju samoczyszczącego do broni. Mają już na niego patent.

Pomysł na stworzenie naboju wyszedł od naszego kolegi z drużyny. Kuba strzelał sportowo i wspominał, że jednym najbardziej czasochłonnych zadań związanych z pobytem na strzelnicy, było czyszczenie broni. To spowodowało, że postanowiliśmy tę czynność zmodernizować - mówi Karolina Karleszko ze zwycięskiej drużyny.

Tak powstał Clean Shot. Siedemnastolatkowie są autorami nie tylko samego pomysłu. W ramach prowadzonego przez pół roku projektu edukacyjnego „Pierwszy biznes przed 20-stką” opracowali także biznesplan, czyli strategię marketingową, a swój pomysł opatentowali.

- Chcemy go wprowadzić na rynek, być może z pomocą Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Na razie jednak musimy się zająć nauką - dodaje Karolina.

Grażyna Kozłowska, nauczycielka i opiekunka zwycięskiej drużyny, jest bardzo dumna ze swoich podopiecznych.

- Poświęcili na ten projekt kilka miesięcy, mimo bardzo napiętego planu zajęć. Na uwagę zasługuje też fakt, że to bardzo młodzi ludzie. Całą drużynę rekrutowałam wśród uczniów pierwszych klas - dodaje.

Konkurs opolska uczelnia zorganizowała po raz pierwszy. Od października uczniowie brali udział w zajęciach, które według autorskiego programu prowadzili pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Bankowej. Uczniowie zdobywali wszelkie kompetencje do prowadzenia biznesu w sieci. W zeszłym tygodniu młodzież prezentowała swoje pomysły.
-Jury miało niezwykle trudne zadanie, gdyż wszystkie zespoły prezentowały bardzo zbliżony poziom, a jak to w konkursie bywa, należało wybrać jeden zwycięski zespół - mówi dr inż. Paula Pypłacz, członek jury. - Zwycięski zespół zaprezentował niszowy produkt przeznaczony do broni palnej. Przeznaczony może być dla osób korzystających z broni palnej, zarówno zawodowo jak i hobbystycznie. Projekt jak i cała dokumentacja były przygotowane bardzo profesjonalnie. Na szczególną pochwałę zasługuje wykonana bardzo dobra analiza finansowa oraz analiza rynku. Młodzież sama wykonała innowacyjną stronę internetową, przygotowała strategię marketingową, bardzo dokładnie dopasowaną do specyfiki produktu. Sama prezentacja pomysłu to świetna współpraca czterech zdolnych, młodych osób, które z pasją zdobywają wiedzę, potrafią ze sobą rozmawiać, a przede wszystkim się lubią - dodała.

Inne pomysły też były bardzo dobre. Jeden z zespołów przedstawił produkt, który pomysł pozwala w każdych warunkach w prosty sposób otrzymać ciepły posiłek czy napój.

Kolejną ideą były niezwykłe buty, które w odpowiednich warunkach zmieniają się. Jednocześnie obuwie dba o bezpieczeństwo i jest wygodne oraz ładne i modne.

Pojawiło się także kompleksowe rozwiązanie, mające na celu poprawę skuteczności działania służb ratunkowych. Młodzież pomyślała zarówno o produkcie, jak i potrzebnym oprogramowaniu. Równocześnie przygotowała bardzo ciekawy film promocyjny oraz całość materiałów marketingowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska