Opolscy studenci chcą prowadzić własny biznes

    Opolscy studenci chcą prowadzić własny biznes

    Anna Grudzka

    Nowa Trybuna Opolska

    W sumie w przeprowadzonej przez AIP ankiecie wzięło udział  1018 osób, z czego większość - aż 783 - to były kobiety. Jedną z nich była Dominika Dorębska,

    W sumie w przeprowadzonej przez AIP ankiecie wzięło udział 1018 osób, z czego większość - aż 783 - to były kobiety. Jedną z nich była Dominika Dorębska, studentka pedagogiki. ©Fot. Sławomir Mielnik [O]

    Ponad 60 procent studentów myśli o prowadzeniu własnej firmy - wynika z ankiety przeprowadzonej przez AIP na uniwersytecie.
    W sumie w przeprowadzonej przez AIP ankiecie wzięło udział  1018 osób, z czego większość - aż 783 - to były kobiety. Jedną z nich była Dominika Dorębska,

    W sumie w przeprowadzonej przez AIP ankiecie wzięło udział 1018 osób, z czego większość - aż 783 - to były kobiety. Jedną z nich była Dominika Dorębska, studentka pedagogiki. ©Fot. Sławomir Mielnik [O]


    Zaledwie 31 proc. studentów stwierdza zdecydowanie, że nie planuje prowadzić w przyszłości działalności gospodarczej. Stąd wniosek, że 69 procent żaków to potencjalni przyszli przedsiębiorcy. Nie należy oczekiwać, że odsetek studentów faktycznie zakładających działalność osiągnie taki poziom. To raczej wskazanie dla nas, by tę grupę wyposażyć w wiedzę i kompetencje, które umożliwią im zaplanowanie i założenie działalności gospodarczej - wyjaśnia Izabela Kajstura, wicedyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UO.

    Badanie przeprowadzono od grudnia 2015 do marca 2016. Ankietę wypełniło 1018 osób, w tym 783 kobiety i 235 mężczyzn. W zdecydowanej większości wypełnili ją studenci studiów stacjonarnych (97,8 proc.) - Poprzez ankietę i analizę jej wyników chcieliśmy poznać preferencje naszych studentów po to, by lepiej dostosować ofertę inkubatora do ich potrzeb - wyjaśnia Izabela Kajstura,

    Z raportu wynika też, że 14,7 proc. studentów deklaruje chęć prowadzenia własnej firmy, ale nie ma konkretnego pomysłu biznesowego.

    - Można założyć, że do tych dwóch grup należy skierować wsparcie szkoleniowe i doradcze o charakterze ogólnym. Osoby te powinny uzyskać wsparcie gwarantujące uzyskanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu opracowania pomysłu na firmę i zakładania działalności, m.in. zaplanowanie firmy, opracowanie modelu biznesowego i biznesplanu, podstawowa wiedza o źródłach pozyskiwania funduszy - wyjaśnia wicedyrektor AIP.

    13,1 proc. studentów wskazuje z kolei, że posiada konkretny pomysł na działalność, jednak nie posiada dostatecznej wiedzy, by zbudować na jego podstawie firmę.

    - Dla tej grupy oprócz szkoleń dotyczących procesu zakładania działalności, będziemy chcieli zorganizować dodatkowe doradztwo i konsultacje w zakresie doprecyzowania i skonkretyzowania pomysłu na działalność - mówi Izabela Kajstura.

    Z ankiety widać też, że gotowość do podjęcia działalności gospodarczej wzrasta wyraźnie wraz z oceną własnych umiejętności i kompetencji (przedsiębiorczość, dobra organizacja czasu pracy, asertywność, kreatywność, elastyczność).

    Spotkania, które mają te cechy u młodych przedsiębiorców kształtować, już ruszyły

    - W czwartek zorganizowaliśmy po raz trzeci spotkanie networkingowo-szkoleniowe z cyklu Speed Up Business. część szkoleniowa prowadził ekspert w dziedzinie wizerunku firm w internecie - odpowiada Dominika Armatys z z inkubatora. Kolejne takie zajęcia zaplanowano na 25 maja. Zgłoszenia pod adresem inkubator@uni.opole.pl.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Forum tylko dla zalogowanych.

      Załóż konto / Zaloguj się
      Wszystkie komentarze (2) forum.nto.pl

      Partnerzy

      Sponsorzy

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Warto zobaczyć

      Cyrkuśniki Kabaretu Hrabi w Teatrze Kochanowskiego

      Cyrkuśniki Kabaretu Hrabi w Teatrze Kochanowskiego

      Trwa wojewódzki finał!

      Trwa wojewódzki finał!

      Mamy bilety na koncert Macieja Maleńczuka!

      Mamy bilety na koncert Macieja Maleńczuka!

      Gry On Line - Zagraj Reklama