Osoby na długotrwałej i rygorystycznej diecie bardzo szybko się denerwują, a to zdecydowanie nie sprzyja bezpiecznej jeździe.

Aż 84 procent kobiet kierowców prowadzi samochód, odczuwając głód. Przyznają one jednocześnie, że jest to przyczyną zmęczenia oraz obniżonej koncentracji na drodze.

Zobacz: Zdaniem ekspertów, każdy samochód powinien być wyposażony w łańcuchy śnieżne

Aż 12 procent twierdzi, że nie lubi siadać za kierownicą niedługo po zjedzeniu posiłku, a 5 procent nie je, gdyż jest w tym czasie na diecie. O ile - szczególnie po obfitym posiłku - nie powinno się planować nawet krótkiej podróży, to jazda z pustym żołądkiem jest równie niebezpieczna.

- Głód jest częstą przyczyną zaburzeń koncentracji, co szczególnie podczas jazdy samochodem może być realnym zagrożeniem zarówno dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.

Odpowiednie nawyki związane z odżywaniem są równie ważne jak odpoczynek

Dotyczy to szczególnie tych kierowców, których praca związana jest z częstymi podróżami. Osoby będące na długotrwałej i rygorystycznej diecie mogą mieć tendencję do nadmiernej irytacji, a nerwy zdecydowanie nie sprzyjają płynnej i przede wszystkim bezpiecznej jeździe - dodaje Zbigniew Weseli.

Niebezpieczne dla kierowców jest też podjadanie w trakcie jazdy. Choć może się to wydawać niegroźne, warto pamiętać, że jest to jedna z czynności, które odwracają uwagę od tego, co dzieje się na drodze.

Zobacz: Bezpieczna jazda samochodem. Pasy zapinaj nawet jeśli siedzisz z tyłu

Tymczasem prawie połowa kobiet przyznaje, że w czasie gdy prowadzą samochód, zdarza im się jednocześnie rozwijać papierki od cukierków czy czekoladek! Podjadanie w trakcie jazdy może być tak samo niebezpieczne jak rozmowa przez telefon bez użycia zestawu głośnomówiącego - przestrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

- Wszystko przez to, że kierowca, odrywając ręce od kierownicy, nie jest w stanie w pełni kontrolować pojazdu. Sytuacje na drodze potrafią zmieniać się na tyle szybko, że wykonywanie dodatkowych czynności podczas jazdy czy nawet chwilowa nieuwaga mogą mieć groźne skutki - dodają trenerzy.

O odpowiednim posiłku należy pamiętać szczególnie przed dłuższą podróżą. Powinien być lekkostrawny i bogaty w składniki wolno uwalniające energię. Takie danie najlepiej zjeść na około dwie godziny przed wyprawą. Przekąski zabierane do samochodu najlepiej schować w bagażniku, tak aby nie kusiły, rozpraszając uwagę. Sięgać po nie można w czasie wyznaczonego na trasie kilkuminutowego postoju.