PolskiBus zostanie zastąpiony przez niemieckiego FlixBusa - taka informacja została podana na poniedziałkowej konferencji prasowej. W przyszłym roku miejsce czerwonych autobusów zajmą zielone pojazdy FilxBusa, które mają być bardziej nowoczesne, wygodniejsze (więcej miejsca na nogi) i wyposażone w stały dostęp do Internetu w całej Europie.

Marka PolskiBus.com będzie wygaszana w Polsce, a czerwone autokary zastąpią zielone pojazdy FlixBusa. To spółka oferująca przewozy autokarowe na terenie Niemiec oraz Europy środkowej i zachodniej z siedzibą w Monachium i zarazem jeden z największych przewoźników w Europie. Jego autokary przewożą łącznie ponad 40 mln pasażerów rocznie, a dziennie oferuje on ponad 200 tys. połączeń międzymiastowych do 1400 lokalizacji w 26 krajach. FlixBus planuje ogłosić w Polsce nowe trasy (w porównaniu do tego, co oferował PolskiBus), a na trasy wypuścić więcej. Do tej pory na rynku polskim FlixBus był obecny od 2015 roku i współpracował z firmą PolskiBus.com w zakresie tras międzynarodowych (do Berlina, Pragi, Wiednia, Bratysławy i Budapesztu).

Ponadto uruchomił też połączenia międzynarodowe z Polski pod własnym szyldem w oparciu o polskich i zagranicznych przewoźników. Jak będzie wyglądać oferta FlixBusa, dowiemy się w najbliższym czasie. Przedstawiciele Flixbusa podkreślają jednak, że zmiany nie będą gwałtowne.

- Wszystkie bilety sprzedane przez PolskiBus mają ważność, wszystkie połączenia zostają, nikt niczego nie zamyka. Wszystko będzie działać nie tylko do świąt Bożego Narodzenia, ale nawet Wielkanocnych. To nie przejęcie, a współpraca. To co się zmienia to marka. To, co widzi pasażer, zmienia się z czerwonego na zielone. Autokary najpóźniej do połowy 2018 będą już jeździć barwach FlixBusa - mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus.

Co będzie z cenami biletów kupowanych teraz i w przyszłości? - czytaj str. 2