Zapachy w klubach nocnych... Przyciągają?

    Zapachy w klubach nocnych... Przyciągają?

    Zdjęcie autora materiału

    Nowa Trybuna Opolska

    W opisywanym badaniu woń pomarańczy, morskiej bryzy i mięty pieprzowej oceniono, jako przyjemne i najbardziej pasujące do atmosfery klubów nocnych.

    W opisywanym badaniu woń pomarańczy, morskiej bryzy i mięty pieprzowej oceniono, jako przyjemne i najbardziej pasujące do atmosfery klubów nocnych.

    Po wprowadzeniu zakazu palenia w miejscach publicznych, właściciele klubów, pubów i restauracji szukają nowych sposobów na dotarcie do klienta.
    W opisywanym badaniu woń pomarańczy, morskiej bryzy i mięty pieprzowej oceniono, jako przyjemne i najbardziej pasujące do atmosfery klubów nocnych.

    W opisywanym badaniu woń pomarańczy, morskiej bryzy i mięty pieprzowej oceniono, jako przyjemne i najbardziej pasujące do atmosfery klubów nocnych.

    Czy rozpylane tam zapachy mogą zwiększyć sprzedaż alkoholu i przyciągnąć więcej gości?

    Przeprowadzone ostatnio holenderskie badania udowodniły, że rozprowadzane w klubach zapachy, mają wpływ na zachowanie gości. Naukowcy postanowili zbadać wpływ przyjemnych aromatów na atmosferę w klubie: liczbę tańczących osób, ich nastrój, rodzaj granej muzyki.  W trzech wybranych klubach rozpylili zapachy pomarańczy, wody morskiej i mięty pieprzowej, koncentrując się na reakcjach ludzi w obszarach przyjemności, podniecenia i dominacji.
    We wszystkich trzech miejscach odnotowano znaczący wzrost odczuwanej przyjemności (27%), pobudzenie gości wzrosło o 13%. Co ważne, wszędzie zwiększyła się liczba tańczących osób, z czego najwyższy wzrost odnotowano w klubie pachnącym... pomarańczą.

    Holenderskie badania udowodniły, że zapachy (zarówno te rozpylane, jak i naturalne) mają istotny wpływ na obszary podniecenia i odczuwanej przyjemności przez ludzi tańczących na parkiecie. Inaczej mówiąc, przyjemna woń wywołuje u nas pozytywny nastrój i zachęca do tańca. Miły zapach nie tylko poprawia wizerunek takiego miejsca, ale i częstotliwość jego odwiedzania, lepszą ocenę produktów, co wiąże się oczywiście ze wzrostem sprzedaży. Czas spędzony w przyjemnie pachnącym klubie czy restauracji wydłuża się, a nasza świadomość tego, jak długo w nim przebywamy, jednocześnie spada.

    W trakcie eksperymentu zauważono też, że w takim pomieszczeniu ludzie są bardziej skłonni do interakcji z innymi oraz do pomocy innym. I chociaż nie ma bezpośrednich dowodów na to, że przyjemne zapachy znacznie zwiększają sumę wydanych pieniędzy, efekty po ich rozpyleniu pokazują, iż konsumenci wolą zostawiać pieniądze tam, gdzie zapach jest przyjemny.

    W opisywanym badaniu woń pomarańczy, morskiej bryzy i mięty pieprzowej oceniono, jako przyjemne i najbardziej pasujące do atmosfery klubów nocnych. Wybrane zapachy zwiększyły sprzedaż drinków oraz liczbę gości, polepszyły ich nastrój i poprawiły ocenę klubu. Biorąc pod uwagę fakt, że młodzi ludzie odwiedzają kluby, aby się dobrze bawić, tańczyć i odprężać, właściciele lokali powinni rozpylać w nich zapachy stymulujące właśnie te zachowania.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Forum tylko dla zalogowanych.

      Załóż konto / Zaloguj się
      Wszystkie komentarze (1) forum.nto.pl

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Warto zobaczyć

      Wideo