Reklamy leków. Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymuje...

Reklamy leków. Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymuje reklamy 17 specyfików

Małgorzata Fedorowicz

Aktualizacja:

Nowa Trybuna Opolska

Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymał reklamę kilku preparatów.

Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymał reklamę kilku preparatów. ©Jaroslaw Pruss (O)

W telewizji na okrągło bombardują nas spoty o lekach, które mają działać cuda. Do akcji wkroczył Główny Inspektor Farmaceutyczny i wstrzymał emisję 17 reklam.
Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymał reklamę kilku preparatów.

Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymał reklamę kilku preparatów. ©Jaroslaw Pruss (O)

Najnowsza decyzja, wydana 8 marca, dotyczy reklamy syropu Neosine. W spocie występuje dwójka dzieci: Filip, który zachorował na grypę i jego siostra Ola, które może zarazić się od brata. Przekaz jest taki, że dzięki neosine, najczęściej stosowanemu lekowi przeciwwirusowemu, chłopiec szybciej wyzdrowiał, a dziewczynka nie dała się chorobie. Syrop sprawił, że dzieci będą też odporne na inne infekcje.

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał wstrzymanie tej reklamy, bo - jak argumentował - ewidentnie wprowadza ona w błąd. Polecany w niej syrop nie jest bowiem panaceum na grypę, tylko zaleca się go pacjentom ze skłonnościami do powtarzających się infekcji górnych dróg oddechowych.

GIF wstrzymał też m.in. reklamę preparatów Gripex Max i Gripex HotActive Forte, Cholinex Intens, Sudafed i Ibuprom. Firmy farmaceutyczne, które zamówiły spoty i wydały na nie duże pieniądze, mogą się odwoływać, ale...
1 »

Komentarze (10)

Wszystkie komentarze (10) forum.nto.pl

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Wideo