W kompleksie pałacowo-parkowym Fundacja sfinansowała dla 30 uczniów plener malarski, podczas którego powstały prace inspirowane tym wyjątkowym miejscem i jego historią. Dla uczniów projekt oznaczał możliwość szlifowania talentów i warsztatowych umiejętności. Stanowił również formę promowania kulturowych i historycznych walorów Mosznej.
Uzdolniona artystycznie młodzież stworzyła malarskie i rysunkowe „wizytówki” miejscowości. Plener był wspaniałą okazją, by po wielu pandemicznych miesiącach zdalnej nauki powrócić do podstawowych praktyk pracy twórczej.
- Długie tygodnie izolacji dosłownie odebrały mi siły do tworzenia - mówi Emilia Uksik, autorka jednej z nagrodzonych prac. - Trudno mi było pokonać ten kryzys. Plener w Mosznej był dla mnie wyzwaniem. Z każdą kolejną skończoną pracą czułam się silniejsza.
Podczas pleneru młodzież pracowała pod opieką dydaktyczną malarek Joanny Preuhs i Jolanty Goleni-Mikusz oraz Marii Bitki, historyczki sztuki, nauczycielkami w Plastyczniaku. Joanna Preuhs nawiązała współpracę z Fundacją, zyskując w ten sposób fundusze na sfinansowanie projektu.
We wrześniu w Galerii Plastyczniaka otwarta została poplenerowa wystawa prac, przygotowana przez Jolantę Golenię-Mikusz. Podczas wernisażu ogłoszono również zwycięzców konkursu na najlepsze prace. Nagrodzone zostały trzy uczennice klas maturalnych: I miejsce - Angelika Dzieciuch, II miejsce Emilia Uksik, III miejsce Eliza Kobiałka.
Wyróżnienia otrzymały: Agnieszka Jarosz, Natalia Król, Emilia Figurniak.
Wystawę można było zobaczyć również w Zespole Szkół Zawodowych w Krapkowicach oraz w Urzędzie Marszałkowskim. W listopadzie prace wrócą do Mosznej, gdzie zostaną wyeksponowane w Galerii Zamkowej.
Trwa okres lęgowy bocianów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?