Komisja Europejska pozytywnie oceniła właśnie wniosek PKP Polskich Linii Kolejowych.
- Koszt przebudowy linii wyniesie ponad 142 mln euro, w tym ponad 90 mln euro stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Na początku czerwca PKP PLK wyłoniła wykonawcę robót. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum spółek PORR i Trakcja System. Ta pierwsza spółka realizowała wcześniej m.in. rewitalizację linii od Błotnicy Strzeleckiej do Opola.
Kolejowa spółka planuje wyremontować linię E30 na odcinku o długości 40 km z Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla. Wymienione będą nie tylko tory, ale także sieć trakcyjna.
Zwiększy się również komfort obsługi podróżnych, bo kolej zmodernizuje perony i przystanki na stacjach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice oraz Opole Groszowice. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ponadto na stacji w Gogolinie powstanie przejście podziemne dla pieszych (również wiadukt, ale ma on inne finansowanie), a w Opolu Grotowicach zostanie zbudowana kładka nad torami.
- Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.
O potrzebie modernizacji torów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem, kolejarze mówią od kilkunastu lat. Torowisko jest mocno wyeksploatowane, tymczasem linia E30 stanowi część Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Gośc NTO: Szymon Ogłaza o zysku Przewozów Regionalnych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?