Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie akcji, w której grupa anonimowych kupujących usiłowała dokonać zakupu 100 popularnych produktów (aparaty fotograficzne, płyty CD, czy ubrania) u zagranicznego sprzedawcy. Złożono przy tym ponad 11 tys. zamówień testowych.
Z badania wynika, że 60 proc. transgranicznych transakcji nie mogło zostać zrealizowanych przez konsumentów, ponieważ sprzedawca nie prowadził wysyłki produktu do ich kraju lub nie oferował odpowiednich możliwości dokonania płatności.
Jakie korzyści omijają konsumentów? Jak to można zmienić?
Czytaj w portalu Strefa Biznesu.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?