Wspólny projekt zakłada diagnozowanie i rozwijanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. To profesor Harvardu, który rozszerza definicję inteligencji o inne jej typy, np. emocjonalną czy interpersonalną.
- Pomysł stworzenia takiej placówki eksperymentalnej wprowadzamy jako pierwsi w Polsce. Czeka nas ogrom pracy, musimy zdiagnozować wszystkie dzieci wskazaniami prof. Gardnera, a potem stworzymy program, który pomoże stymulować ich rozwój. Bo najważniejszy jest, żeby nie pogubić po drodze ogromnego potencjału, z którym dziecko przychodzi na świat - wyjaśnia dr Stanisława Włoch z Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego.
- Planujemy także utworzenie Akademii Rodzica, która pomoże zdobyć wiedzę nie tylko z zakresu spraw podstawowych, jak dbanie o zdrowie dziecka, ale także odkrywanie talentów, które niosą w sobie wszystkie dzieci - mówi prof. Wiesława Piątkowska-Stepaniak, prorektor ds. promocji i rozwoju, która patronuje przedsięwzięciu.
Ze strony uczelni we współpracę zaangażują się przede wszystkim pracownicy i studenci Instytutu Studiów Edukacyjnych. Dodatkowo uczelnia zadeklarowała, że może udostępniać przedszkolakom pomieszczenia SCK-u czy instytutów (np. sztuki czy fizyki) na zajęcia dodatkowe.
Ewa Dęga, dyrektor PP 25, podkreśla, że współpraca z UO to dowód na to, jak zmienia się podejście do edukacji przedszkolnej.
- Kiedyś niedoceniana, została wreszcie dostrzeżona. Coraz więcej osób rozumie, że to, co dzieci wynoszą z przedszkola, rzutuje na całe ich późniejsze życie - mówiła.
Przedszkole zapewni także miejsca w przedszkolu dzieciom studentów i pracowników UO, a studenci UO będą odbywali tam praktyki dydaktyczne. Projekt ruszy we wrześniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?