- Proces renowacji tego pojazdu trwał ponad 1,5 roku. W tej chwili kompletujemy dokumenty i pozwolenia, aby lokomotywa mogła pracować - informuje Andrzej Bochniarz, współwłaściciel tej maszyny. - Jest to pojazd wyprodukowany w 1973 roku, który posiada sześć silników trakcyjnych. Na trasie o długości 100 kilometrów, przy pełnym obciążeniu potrafi spalić około 200 litrów paliwa. Wcześniej jeździł w barwach czerwonych Przewozów Regionalnych, a teraz przywróciliśmy oryginalne, klasyczne malowanie. W ruchu czynnym są obecnie tylko dwie takie maszyny, które znajdują się u prywatnych przewoźników.
To była już siódma edycja tej imprezy zorganizowanej przez Turystykę Kolejową TurKol, która tym razem odbyła się w sobotę, 28 sierpnia, w Nysie.
Tłumnie zgromadzona publiczność na nyskich peronach mogła podziwiać aż sześć maszyn o numeracji:
- SM42-2572,
- SM30-507,
- SM30-662,
- SM41-126,
- SU45-079
- SM42-2612.
Pociągi retro zawiozły turystów m.in. do Prudnika, Głuchołaz, Goświnowic, Otmuchowa oraz do Wrocławia przez Grodków i Brzeg.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?