Dwa zmodernizowane pociągi odebrały opolskie Przewozy Regionalne. Będą jeździć na trasie Racibórz - Kędzierzyn - Opole - Brzeg - Wrocław

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
W środę na dworcu PKP Opole Główne miała miejsce uroczystość przekazania Przewozom Regionalnym dwóch czterowagonowych pociągów ED 72 oraz inauguracyjny przejazd na trasie Opole – Lewin Brzeski – Opole.
W środę na dworcu PKP Opole Główne miała miejsce uroczystość przekazania Przewozom Regionalnym dwóch czterowagonowych pociągów ED 72 oraz inauguracyjny przejazd na trasie Opole – Lewin Brzeski – Opole. Sławomir Draguła
Pociągi są o połowę tańsze od nowych, a w niczym im nie ustępują.

- Jest bardzo ładny i wygodny - mówi Krzysztof Dobrowolski z Opola, który wziął udział w inauguracyjnym przejeździe jednym z dwóch nowych pociągów, które dziś trafiły do opolskich Przewozów Regionalnych. - Z tego co zdążyłem zauważyć, ma bardzo wygodne siedzenia, drzwi zewnętrzne i wewnętrzne otwierane są automatycznie, za pomocą przycisków, więc nie trzeba się z nimi szarpać, no i co zwłaszcza teraz jest ważne, ma klimatyzację.

W środę na dworcu PKP Opole Główne miała miejsce uroczystość przekazania Przewozom Regionalnym dwóch czterowagonowych pociągów ED 72 oraz inauguracyjny przejazd na trasie Opole – Lewin Brzeski – Opole.

– To składy po gruntownej modernizacji, tak naprawdę ze starych pojazdów został tylko szkielet i ramy wózków jezdnych - mówi Sylwester Brząkała, dyrektor opolskich Przewozów Regionalnych. - Reszta jest nowa.

Przebudową pojazdów zajął się Zakład Naprawczy Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. Koszt modernizacji jednego to około 10 milionów złotych.

- Za taki sam nowy pociąg trzeba zapłacić około 20 milionów, a różnicy praktycznie nie ma żadnej - dodaje dyrektor Brząkała.

Zmodernizowane pociągi wyposażone są we wszystkie nowinki techniczne. Oprócz zachwalanych przez pasażera automatycznie otwieranych drzwi czy klimatyzacji, wyposażone są też m.in. w darmową, bezprzewodową sieć internetową, gniazdka 230 V pod każdym z siedzeń, natomiast stoliki pełnią dodatkowo funkcję ładowarki indukcyjnej do telefonów komórkowych.

Składy mają też oczywiście system informacji głosowej i wizualnej, nowoczesne toalety z automatycznymi suszarkami do rąk i miejsce z przewijakiem dla dzieci, a monitoring nagrywa wszystko to, co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz.

Co ważne, odebrane dziś pojazdy są czterowagonowe (większość posiadanych przez przewoźnika Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych jest trzywagonowa), mają 230 miejsc siedzących, a razem ze stojącymi - 400.

- Pociągi będą obsługiwały trasę Racibórz - Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław, która jest najbardziej oblegana przez pasażerów i w godzinach szczytu w krótszych składach jest tłoczno - mówi Sylwester Brząkała.

To nie koniec zakupów. W nowosądeckim Newagu cały czas budowane są dwa kolejne składy typu Impuls dla województwa opolskiego.

Pociągi mają przyjechać jeszcze w tym roku, a to oznacza, że opolskie Przewozy Regionalne będą miały do dyspozycji siedem tych nowoczesnych składów. One również jeździć będą na trasie Racibórz - Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska