Modernizacja torów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem ruszy we wrześniu [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego ma zapewnić o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn Koźle – Opole.
Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego ma zapewnić o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn Koźle – Opole. Sławomir Mielnik
W poniedziałek podpisano umowę na nadzór inwestycji, wartej ponad 426 milionów złotych. Prace na torach ruszą jesienią. Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej. Kolej zapewnia, że poprawi się komfort pasażerów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice.

Nadzór wyczekiwanej inwestycji zapewni wrocławska firma Ekocentrum, a umowa pomiędzy spółką, a PKP została podpisana w poniedziałek w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim.

- Pierwsze prace na torach planujemy rozpocząć we wrześniu, obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej - mówił Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK SA.

Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego ma zapewnić o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25 min krócej; podróż potrwa nie 50 min lecz ok. 25 min.

Kolej zapewnia, że poprawi się komfort pasażerów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice.

Perony będą wyższe i wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zwiększy się zakres informacji i poprawi oznakowanie. Obiekty, dzięki pochylniom, windom, odpowiedniej nawierzchni, będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.

PKP chce też zbudować nowy most kolejowy w Opolu, łączący wyspę Pasiekę z Zaodrzem. W tym przypadku prace projektowe potrwają do końca lipca przyszłego roku.

Całość prac - a przynajmniej tak deklaruje kolej - powinna się zakończyć w okresie trzech, czterech lat.

Łącznie inwestycja jest warta ponad 426 milionów złotych z czego sporą część uzyskano funduszy Unii Europejskiej.

Zobacz też: Linia kolejowa do remontu. W Gogolinie powstanie wiadukt

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska