Nadzór wyczekiwanej inwestycji zapewni wrocławska firma Ekocentrum, a umowa pomiędzy spółką, a PKP została podpisana w poniedziałek w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim.
- Pierwsze prace na torach planujemy rozpocząć we wrześniu, obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej - mówił Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK SA.
Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego ma zapewnić o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25 min krócej; podróż potrwa nie 50 min lecz ok. 25 min.
Kolej zapewnia, że poprawi się komfort pasażerów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice.
Perony będą wyższe i wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zwiększy się zakres informacji i poprawi oznakowanie. Obiekty, dzięki pochylniom, windom, odpowiedniej nawierzchni, będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.
PKP chce też zbudować nowy most kolejowy w Opolu, łączący wyspę Pasiekę z Zaodrzem. W tym przypadku prace projektowe potrwają do końca lipca przyszłego roku.
Całość prac - a przynajmniej tak deklaruje kolej - powinna się zakończyć w okresie trzech, czterech lat.
Łącznie inwestycja jest warta ponad 426 milionów złotych z czego sporą część uzyskano funduszy Unii Europejskiej.
Zobacz też: Linia kolejowa do remontu. W Gogolinie powstanie wiadukt
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?