Nowe autobusy MZK i biletomaty. Miasto Opole ma na to pieniądze

Artur  Janowski
Artur Janowski
Miejska spółka zakłada, że nowe pojazdy  pozwolą w znaczący sposób odnowić obecny tabor i jednocześnie wycofać z  niego najstarsze autobusy.
Miejska spółka zakłada, że nowe pojazdy pozwolą w znaczący sposób odnowić obecny tabor i jednocześnie wycofać z niego najstarsze autobusy. Sławomir Mielnik
Ponad 114 milionów złotych wyda miasto Opole na zakupów autobusów i biletomatów. Pierwsze pojazdy przyjadą w 2017 roku, pojawić mają się także przegubowce.

Ten gigantyczny projekt nie byłby możliwy do realizacji, gdyby nie unijna pomoc z rządowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dziś prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski podpisał umowę przyznającą dotację w wysokości 68 milionów złotych. Resztę kwoty miasto bierze na siebie.

- To niezwykle ważny projekt dla Opola, który dosłownie zrewolucjonizuje miejski transport publiczny, a właśnie na transport publiczny stawiamy - twierdzi Arkadiusz Wiśniewski. - Pierwsze nowe, ekologiczne autobusy pojadą ulicami Opola już w pierwszej połowie przyszłego roku.

Plan zakłada, że miasto kupi aż 61 niskopodłogowych autobusów, ale będą to wyłącznie pojazdy z napędem tradycyjnym. W tym są 43 duże pojazdy, 15 przegubowców oraz trzy mniejsze autobusy.

Dodatkowo Miejski Zakład Komunikacyjny otrzyma pojazd do obsługi technicznej autobusów, który będzie je mógł np. holować.

- Elementem wniosku jest również gruntowna modernizacja zajezdni MZK, która na takie prace czekała od wielu lat - podkreśla Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola.

Na tym nie koniec, bo projekt przewiduje też budowę i montaż urządzeń, które pozwolą lepiej obsługiwać pasażerów MZK.

- Pojawią się m.in. biletomaty (10 stacjonarnych, 95 w autobusach), czy 40 tablic informujących o przyjazdach i odjazdach autobusów - opowiada Pietrucha.

Już wiadomo, że biletomaty stacjonarne pojawią się m.in. na przystanku na ul. 1 Maja przy dworcu PKP Opole Główne, na placu Kopernika, na osiedlach AK i Dambonia, a także na ul. Piastowskiej.

Zakłada się również powstanie systemu zakupu biletów, czy zakupu oprogramowania do optymalizacji rozkładów jazdy. Ale uwaga! Zniknie możliwość kupowania biletów u kierowcy autobusu.

Najwięcej zmian czeka jednak MZK, które obecnie dysponuje 85 autobusami, ze średnim wiekiem wynoszącym blisko 11 lat.

Miejska spółka zakłada, że nowe pojazdy pozwolą w znaczący sposób odnowić obecny tabor i jednocześnie wycofać z niego najstarsze autobusy. Znikną m.in. przegubowce firmy MAN

- Obecnie mamy 11 takich pojazdów, wyprodukowanych jeszcze w połowie lat 90. XX w. - przyznaje Tadeusz Stadnicki, prezes spółki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska