Uchwałę podjęto pod koniec 2016 roku, a Opole było jednym z pierwszych miast w Polsce, które zdecydowało się na wprowadzenie takich przepisów.
Urzędnicy podzielili miasto na strefy, a największe rygory wobec reklam zastosowano w ścisłym centrum.
- Chcemy wyczyścić przestrzeń miejską z nieestetycznej reklamy, ale z zachowaniem możliwości pokazywania swojej działalności, na przykład poprzez szyldy - mówił wtedy wiceprezydent Maciej Wujec.
Takie rozwiązanie podobało się wielu opolanom, ale nie firmom reklamowym. Urzędnicy spodziewali się, że uchwała trafi do sądu i tak też się stało.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu - do którego sprawę skierowała firma Cityboard Media - uznał, że uchwała jest nieważna.
Sąd motywował to tym, że choć wprowadzono 30-miesięczny okres na dostosowanie się przepisów, to nie zostały określone warunki, na jakich ma to się dokonać. Urząd miasta czeka obecnie na pisemne uzasadnienie wyroku i po jego analizie zapadnie decyzja o ewentualnym odwołaniu.
- Nadal będziemy dążyć do uporządkowania przestrzeni reklamowej - deklarują urzędnicy.
Zobacz OPOLSKIE INFO [6.10.2017]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?