WSA: - Uchwała krajobrazowa Opola nieważna

Artur  Janowski
Artur Janowski
Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał za nieważne przepisy, regulujące zasady umieszczania reklam w mieście. Ratusz nie wyklucza odwołania.

Uchwałę podjęto pod koniec 2016 roku, a Opole było jednym z pierwszych miast w Polsce, które zdecydowało się na wprowadzenie takich przepisów.

Urzędnicy podzielili miasto na strefy, a największe rygory wobec reklam zastosowano w ścisłym centrum.

- Chcemy wyczyścić przestrzeń miejską z nieestetycznej reklamy, ale z zachowaniem możliwości pokazywania swojej działalności, na przykład poprzez szyldy - mówił wtedy wiceprezydent Maciej Wujec.

Takie rozwiązanie podobało się wielu opolanom, ale nie firmom reklamowym. Urzędnicy spodziewali się, że uchwała trafi do sądu i tak też się stało.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu - do którego sprawę skierowała firma Cityboard Media - uznał, że uchwała jest nieważna.

Sąd motywował to tym, że choć wprowadzono 30-miesięczny okres na dostosowanie się przepisów, to nie zostały określone warunki, na jakich ma to się dokonać. Urząd miasta czeka obecnie na pisemne uzasadnienie wyroku i po jego analizie zapadnie decyzja o ewentualnym odwołaniu.

- Nadal będziemy dążyć do uporządkowania przestrzeni reklamowej - deklarują urzędnicy.

Zobacz OPOLSKIE INFO [6.10.2017]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska