Przetarg rozstrzygnięto w piątek.
Jeśli nie będzie odwołań od decyzji miejskiej komisji przetargowej, to na przełomie kwietnia i maja wielka inwestycja - współfinansowana przez Unię Europejską - powinna ruszyć.
Co ważne firma Ziajka - która wygrała, gdyż złożyła najtańszą ofertę - zadeklarowała, że obiekt byłby już gotowy jesienią 2013 roku, a nie w 2014 r. jak planował wcześniej urząd miasta.
Przypomnijmy, że na węzeł bardzo czekają kierowcy. Dziś w jego rejonie Opole ma jedno z najbardziej zakorkowanych skrzyżowań w mieście, przez które codziennie przejeżdża prawie 19 tysięcy aut.
Co gorsza będzie ich jeszcze więcej, gdy ruszy budowa nowych bloków Elektrowni Opole, a także zaczną funkcjonować opłaty dla samochodów osobowych na autostradzie.
Projekt węzła zakłada zamknięcie skrzyżowania i powstanie w jego pobliżu podziemnego przejścia, ale tylko dla pieszych oraz rowerzystów.
Kierowcy jadący z Opola, a chcący wjechać na obwodnicę lub przejechać nad nią, będą musieli skręcić na rondzie przy ulicy Składowej w lewo i skorzystać z nowej jezdni prowadzącej na wiadukt oraz układu zjazdów i wjazdów na nasypach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?