Obwodnica Opola będzie dłużej zamknięta

Artur  Janowski
Artur Janowski
Na węzeł - powstający obok skrzyżowania obwodnicy z ulicami Sobieskiego-Budowlanych - składa się nie tylko wiadukt, ale także trzy ronda, przejście podziemne (w budowie) i pięć kilometrów jezdni.
Na węzeł - powstający obok skrzyżowania obwodnicy z ulicami Sobieskiego-Budowlanych - składa się nie tylko wiadukt, ale także trzy ronda, przejście podziemne (w budowie) i pięć kilometrów jezdni. Sławomir Mielnik
Do środy nieprzejezdny będzie odcinek obwodnicy północnej pomiędzy ulicami Partyzancką a Budowlanych. Potem kierowcy pojadą już nowym wiaduktem nad obwodnicą.

Zamknięcie sporego odcinka najważniejszej drogi Opola spowodowało duże utrudnienia w ruchu, zwłaszcza na odcinku centrum - Zaodrze, którędy poprowadzono objazd. Wszystko dlatego, że tuż obok skrzyżowania obwodnicy z ulicami Sobieskiego - Budowlanych powstaje węzeł drogowy.

Prace wkroczyły w decydującą fazę, ale niestety obwodnica - wbrew wcześniejszym obietnicom - nie zostanie otwarta w poniedziałek. Drogowcy zmienili plany i zapowiadają, że prace - zaplanowane na tym etapie inwestycji - zakończą się w środę. Mimo to Miejski Zarząd Dróg twierdzi, że nie można mówić o opóźnieniu.

- Zmodyfikowaliśmy plan prac i choć z jednej strony obwodnica Opola będzie o kilka dni dłużej zamknięta, to z drugiej strony wykonawca mógł dzięki temu już rozpocząć budowę przejścia podziemnego (widać już głęboki wykop - red.), a także przeprowadzić inne dodatkowe prace np. przy budowie kanalizacji - przekonuje Mirosław Pietrucha, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. - Tych kilka da nam także szanse na przeprowadzenie badań bardzo nowoczesnym sprzętem i sprawdzenie położnej nawierzchni. Pod ruchem takich badań wykonać byśmy nie mogli.

To wszystko po to, aby być może już w najbliższy czwartek kierowcy mogli pojechać nowym wiaduktem, który powstał nad obwodnicą i który jest kluczowym elementem nowego węzła drogowego.

Plan drogowców zakłada także, że już w przyszłym tygodniu zamknięte będzie skrzyżowanie obwodnicy z ulicą Sobieskiego-Budowlanych.

I dlatego kierowcy jadący od strony Katowic będę musieli zjechać z obwodnicy w ulicę Budowlanych, a potem pojadą dalej na rondo na skrzyżowaniu z ulicą Składową i stamtąd wjadą na węzeł, który umożliwi im wjazd na obwodnicę.

Ci, którzy będą jechać od strony Wrocławia, przejadą pod wiaduktem, potem wjadą na węzeł i pojadą nim w kierunku ulicy Budowlanych i dalej ul. Kępską, Luboszycką aż do obwodnicy.

W ocenie drogowców to powinno spowodować, że ruch w centrum miasta znacznie się zmniejszy, bo przejmie go węzeł. Do zakończenia inwestycji wciąż jednak daleko.

Budowa przejścia podziemnego ma potrwać około trzech miesięcy, a cała inwestycja powinna zakończyć się w lipcu. Jej koszt to ponad 34 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska