Na konkurs wpłynęło 116 propozycji, w tym także z zagranicy. Ostatecznie zdecydowano, że najlepsze jest logo Macieja Burdy, który zaproponował przenikające się koło w barwach miasta.
- Jest kontrowersyjne, intrygujące ale też spójne, da się ten projekt zastosować w różnych odmianach - ocenia Andrzej Sznejweis, grafik, który był w komisji konkursowej.
Zwycięzca konkursu otrzymał 20 tysięcy złotych, a logo jego autorstwa znajdzie się na wszystkich materiałach związanych z 800-leciem.
Nowy znak to wstęp do kolejnych działań. Zaplanowano koncerty muzycznych gwiazd i imprezy plenerowe. Szykują się też inwestycje, dzięki którym powstać ma m.in. aleja 800-lecia miasta na ul. Wrocławskiej.
Sporo ma się dziać już w 2016 roku, a największym wydarzeniem w 2017 r. będą zapewne koncerty polskich i zagranicznych gwiazd muzycznych czy huczny sylwester na Rynku na przełomie 2016 i 2017 roku.
Stolica województwa chce się pokazać nie tylko jako stolica polskiej piosenki, ale także jako jedno z najstarszych miast w Polsce, bogate swoją wielokulturowością.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?