Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu, obsługujące numer alarmowy 112, przejmuje od 20 kwietnia połączenia alarmowe na numer 997, który do tej pory obsługiwali dyżurni policji. Opolszczyzna jako druga w Polsce (po województwie śląskim) została objęta pilotażowym programem.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji chce, by do końca roku wszystkie centra powiadamiania ratunkowego w kraju przejęły obsługę numeru 997.
- Dzięki temu nasi dyżurni będą mogli w tym czasie skupić się na pozostałych obowiązkach - mówi inspektor Jarosław Kaleta, komendant wojewódzki policji w Opolu.- Zwłaszcza, że ponad połowa zgłoszeń docierająca do nas, jest fałszywa.
Dyżurni policji zostaną uwolnieni więc od masowej obsługi zgłoszeń niezasadnych, głuchych telefonów, czy połączeń od tzw. żartownisiów.
Jak będzie wyglądała teraz procedura?
- Wybierając numer 997 połączymy się z Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy ul. Oleskiej w Opolu - mówi wojewoda opolski Adrian Czubak. - Tam operator zweryfikuje zgłoszenie, ustali jego przyczynę oraz miejsce i gotową informację przekaże do odpowiedniej komendy policji.
CZYTAJ Blokujesz numer alarmowy? Poniesiesz karę
Jak dodaje wojewoda, w momentach nadmiaru połączeń alarmowych w opolskim Centrum Powiadamiania Ratunkowego, nasze połączenie trafi do pierwszego wolnego operatora w innym takim centrum na terenie kraju.
Na polecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Opolski Urząd Wojewódzki uruchomił program, którego celem jest poprawa koordynacji zgłoszeń, które do tej pory przyjmowała policja.
OPOLSKIE INFO [13/04/2018]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?