- Według nowych zasad od lutego to spółdzielnie i zarządcy wspólnot będą odpowiedzialni za zbieranie opłat i deklaracji śmieciowych od mieszkańców, ale też ich weryfikację - mówi Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik opolskiego ratusza.
Co to oznacza dla opolan?
- Potencjalny mieszkaniec przestaje być w zakresie opłaty śmieciowej naszym podatnikiem. Dlatego w najbliższych dniach opolanie otrzymają z urzędu miasta informację o zerowaniu wcześniejszych deklaracji oraz informacje o tym, że opłaty i deklaracje będą przekazywane na rzecz spółdzielni czy zarządców wspólnot. To oznacza, że teraz pojawi się konieczność złożenia nowych deklaracji w swojej spółdzielni lub u swojego zarządcy. Być może zmienią się numery kont - tłumaczy rzecznik.
Terminy złożenia nowych deklaracji ustalają spółdzielnie i zarządcy wspólnot.
UWAGA! Zmiany nie dotyczą właścicieli domów jednorodzinnych i najemców lokali użytkowych.
Zmianom nie ulegną stawki zagospodarowania śmieciami.
- Cały czas sprawdzamy, jakie obniżki możemy w przyszłości wprowadzić. Być może będą dotyczyły wyłącznie rodzin wieloosobowych czy tych w trudnej sytuacji finansowej - dodaje Pawlicka-Mamczura.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?