- Nasza autostrada potrzebuje remontu - uważa Adrian Machelski, przedstawiciel jednej z opolskich firm transportowych. - Na niektórych odcinkach są już koleiny, droga jest połatana i pozostawia wiele do życzenia.
Problem widzi też Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która od dwóch lat naprawia nawierzchnię tego najważniejszego szlaku komunikacyjnego w regionie.
- Do 2019 roku chcemy wymienić asfalt na całym opolskim odcinku A4 - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału GDDKiA.
W tym roku remontu doczeka się 30-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Prądy a Przylesie na jezdni w kierunku Katowic (wraz z tym ostatnim węzłem).
Do przetargu zgłosiło się osiem firm. Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył właśnie oferty. Najtańsza opiewa na 19 milionów złotych, najdroższa na nieco ponad 23 miliony.
- Rozstrzygnięcie przetargu planujemy w przyszłym tygodniu i jeśli nie będzie żadnych protestów z tym związanych, umowę z wykonawcą chcemy podpisać na początku maja. Natomiast prace powinny ruszyć w połowie przyszłego miesiąca - wyjaśnia Michał Wandrasz. - Wcześniej oczywiście trzeba będzie jeszcze odpowiednio oznakować remontowany odcinek.
Zakończenie robót planowane jest na połowę sierpnia.
- Wszystko będzie zależeć od pogody i jakości prac, które będą monitorowane na bieżąco - podkreśla Wandrasz.
To oznacza, że kierowcy wyruszający na letni wypoczynek i planujący podróż opolskim odcinkiem autostrady, muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami w ruchu.
- Będziemy zamykać odcinkami remontowaną jezdnię, a ruch puszczać drugą nitką, w dwóch kierunkach. Prosimy więc o zachowanie szczególnej ostrożności - mówi Michał Wandrasz. - To zresztą najlepszy sposób, który testowaliśmy już w zeszłym roku i dwa lata wcześniej.
A4 jest najbardziej obciążoną droga w regionie. Przejeżdża nią w ciągu doby nawet 35 tys. samochodów, w tym około 10 tys. ciężarówek.
To na A4 już zrobiono
W 2013 roku naprawiony został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami Prądy i Dąbrówka wraz z samymi węzłami. To najstarszy fragment autostrady na Opolszczyźnie, użytkowany bez przerwy od ponad 12 lat. Był to jednocześnie pierwszy w historii tak duży remont opolskiego odcinka A4.
W ubiegłym roku remont kontynuowano i nowa nawierzchnia pojawiła się na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami Prądy i Dąbrówka (13 km) oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (20 km). Wszystkie prace wykonano w rekordowym tempie - 2,5 miesiąca.
W latach 2016 - 2019 GDDKiA planuje wymienić asfalt na jezdniach od węzła Dąbrówka aż do granicy z województwem śląskim.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?