Nie, placówki nadal mają obowiązek realizowania podstawy programowej i to zarówno dla uczniów, których rodzice czy opiekunowie zdecydują się na posłanie swoich dzieci do szkół, jak i dla uczniów pozostających w domach.
Stworzenie możliwości uczestnictwa w zajęciach opiekuńczych w klasach 1-3 szkoły podstawowej było wyjściem naprzeciw oczekiwaniom tych rodziców, którzy chcieli (lub wręcz musieli) wrócić do pracy. To dyrektor szkoły powinien określi szczegółowy sposób sprawowania opieki, jak i prowadzenia zajęć dydaktycznych dla dzieci, które będą przebywać w szkole. Forma zajęć dydaktycznych jest uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie gminy, w której szkoła się znajduje.
Co do zasady zajęcia, wynikające z realizacji podstawy programowej w klasach 1-3 szkoły podstawowej, powinni prowadzić nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, natomiast za zajęcia opiekuńczo-wychowawcze będą odpowiadali wychowawcy świetlic szkolnych oraz - w miarę możliwości - inni nauczyciele wskazani przez dyrektora danej placówki.
Dyrektor, mając na uwadze warunki organizacyjne, powinien zdecydować o podziale uczniów do poszczególnych grup, a także ustalić, którzy nauczyciele będą prowadzili zajęcia. Liczba godzin przeznaczonych na zajęcia dydaktyczne w szkole, w formule stacjonarnej, powinna być uzależniona od liczby dzieci, które w tych zajęciach fizycznie będą uczestniczyły.
Nauczyciel, w ramach swoich obowiązków, może prowadzić zajęcia odbywające się w placówce, a także nadal przygotowywać i przekazywać materiały do kształcenia na odległość. Decyzja o tym, czy posłać dziecko do szkoły, czy korzystać z edukacji na odległość należy więc do rodziców lub opiekunów ucznia.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?