W tym przypadku będzie użyta jako FISHERY INSPECTION BOAT. W Holandii zostanie wyposażona i wysłana do Sierra Leone. - Jednostka będzie posiadała dwa silniki o łącznej mocy 2.400 kM i będzie rozwijać prędkość do 50 km/h - informuje Janusz Bialic, prezes kozielskiej stoczni.
Wymiary nowej łodzi wyprodukowanej w Kędzierzynie-Koźlu to: długość - 23,20 m, szerokość - 5,70 m, wysokość - 5,40 m.
- Szybki termin dostawy oraz brak możliwości transportu Odrą wymusił zastosowanie transportu samochodowego - dodaje Janusz Bialic. - Wobec tego kadłub przetransportowano do portu w Choruli. Tam załadowano na dwa samochody. Na pierwszy kadłub, a na drugi aluminiową nadbudówkę.
I tak konwój ten wyruszył w niedzielę o 22.00 do Holandii. Transport będzie się odbywać nocami z pilotami a na terenie Niemiec w asyście policji.
W wysokorozwiniętych krajach dba się o rozwój żeglugi śródlądowej, która w znacznym stopniu odciąża nieekonomiczny i wysokoemisyjny transport drogowy.
- W tym przypadku mamy odwrotną sytuację. Mamy nadzieję, że nie będzie to trwało długo i nasza Odra wróci do swojej dawnej świetności - kończy prezes Bialic.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?