Obwodnica Kędzierzyna-Koźla. Ta ważna inwestycja otrzymała właśnie ponad 200 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Zobacz postęp prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda zaawansowanie robót przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda zaawansowanie robót przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Za dwa lata kierowcy pojadą nową obwodnicą Kędzierzyna-Koźla. Koszt inwestycji to 272,4 mln złotych. W czwartek 12 listopada inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne w wysokości 207,8 mln złotych.

Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wynosi około 20 proc.

Aktualnie prowadzone są roboty związane z wykonaniem wykopów, nasypów, podbudowy z kruszywa, podbudowy mineralno-bitumicznej, warstwy wiążącej oraz umocnieniem skarp i rowów.

Na różnych etapach wykonywane są prace przy sześciu obiektach inżynieryjnych - mostach i wiaduktach - informuje Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.

Natomiast w czwartek, 12 listopada pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, została zawarta umowa w sprawie dofinansowania budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla z funduszy Unii Europejskiej.

Chodzi o 207,8 mln złotych. Całość jest zaś warta 272,4 mln złotych.

Pozostałą cześć kwoty uzupełnią pieniądze z Krajowego Funduszu Drogowego – mówi Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.

Budowana właśnie obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla będzie przedłużeniem istniejącej już dwujezdniowej obwodnicy w kierunku autostrady A4.

Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40 na wysokości os. Piastów, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach robót wybudowane zostaną też urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana będzie infrastruktura techniczna: sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne.

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich. Chodzi o wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt oraz cztery ronda - mówi Agata Andruszewska.

Zgodnie z podpisaną z wykonawcą, firmą Strabag umową, planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska