Opole. Na dworcu kolejowym powstaje nowy peron i tory. Stacja będzie mogła przyjąć więcej pociągów

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac na dworcu Opole Główne.
Tak wygląda postęp prac na dworcu Opole Główne. Sławomir Draguła
Rozbudowa dworca kolejowego w Opolu jest związana z generalnym remontem linii Opole-Kędzierzyn-Koźle oraz budową nowego wiaduktu kolejowego przez Odrę.

Na opolskim dworcu prace trwają mimo zimy. Robotnicy zakończyli już montaż ścianek z prefabrykatów typu „L”, które tworzą skrajnię nowego peronu. Teraz budują jego korpus.

Widać też efekty prac związanych z budową betonowych fundamentów wiaty, która będzie miała 75 metrów długości.

- Natomiast jednokrawędziowy peron ma być długi na 150 metrów i szeroki na 5,5 metra - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Oczywiście zostanie wyposażony w ławki, oznakowanie czy tablice, na których wyświetlane będą godziny odjazdów pociągów.

Natomiast przy dojściu do niego będą zamontowane stojaki rowerowe.

- Do nowego peronu będą prowadziły dwa dojścia. Jedno od strony budynku stacyjnego, drugie prowadzące do centralnej jego części i łączące go z peronami nr 3, 4, 5 znajdującymi się po północnej stronie stacji - wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Nowa konstrukcja będzie posiadała nawierzchnię z płyt betonowych. Zarówno ona, jak i dojścia do niej będą dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dzięki rozbudowie stacja będzie mogła przyjąć więcej pociągów. Z peronu 1a będą obsługiwane składy jadące w kierunku na Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie oraz Fosowskie. W ramach prac zbudowane zostaną też nowe tory oraz urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Część większej inwestycji

Przebudowa opolskiej stacji jest związana z rozbudową linii kolejowej E30 na odcinku Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle.

Wymieniane są tory, sieć trakcyjna i cała infrastruktura, remontowane są dworce i stacje, a w Opolu zostanie zbudowany nowy wiadukt kolejowy przez Odrę.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pomiędzy tymi miastami pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.

Koszt robót, które zakończą się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska