Obwodnica Olesna – zaawansowanie 30 proc.
Trwają roboty ziemne w zakresie wykonywania wykopów, nasypów oraz wzmocnienia podłoża w ciągu trasy głównej oraz dróg poprzecznych.
- Układane są też warstwy konstrukcyjne jezdni - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wykonawca rozpoczął już także prace przy układaniu warstwy bitumicznej na początkowym odcinku przyszłej obwodnicy. Chodzi o podbudowę zasadniczą oraz warstwę wiążącą.
Drogowcy budują już także węzeł "Olesno", czyli skrzyżowanie przyszłej drogi ekspresowej S11 z drogą wojewódzką 487 (trasa Byczyna-Olesno).
- W ramach tego zadania powstaje wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej, którego zaawansowanie jest na poziomie około 70 proc. - dodaje Agata Andruszewska. - Widoczny jest już też zarys ronda, które także będzie elementem budowanego węzła.
Jak zapewnia GDDKiA, 25-kilometrowa droga ekspresowa S11 zostanie oddana do użytku w grudniu 2022 roku, a jej koszt to ponad 730 mln złotych.
DK40 Obwodnica Kędzierzyna-Koźla– zaawansowanie 60 proc.
Tutaj na niemal całym odcinku ułożono już podbudowę bitumiczną, a na większej długości trasy głównej jest już także warstwa wiążąca.
- Wykonawca kontynuuje również prace przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy, czyli na skrzyżowaniu z istniejącą DK40 w okolicy na os. Piastów - wyjaśnia Agata Andruszewska.
Na wszystkich 18 mostach i wiaduktach trwa zbrojenie i betonowanie przyczółków oraz płyt ustroju nośnego.
Znaczne zaawansowanie jest widoczne na obiekcie nad Kanałem Gliwickim, najdłuższym i najbardziej charakterystycznym w ciągu przyszłej obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla. Głównymi elementami są tutaj łuki stalowe, do których podwieszony jest pomost stalowy z płytą betonową.
Północną obwodnicą Kędzierzyna-Koźla o długości 14,3 km pojedziemy w czwartym kwartale 2022 roku.
DK45 Obwodnica Praszki – zaawansowanie 50 proc.
W zakresie trasy głównej wykonawca realizuje prace związane z budową wykopów i nasypów oraz rozpoczął profilowanie skarp.
Na niemal 75 proc. przyszłej trasy położono już podbudowę zasadniczą z kruszywa, a na 30 proc. trasy są już warstwy podbudowy bitumicznej oraz wiążącej.
- Prowadzone są także prace przy budowie rond, gdzie największe zaawansowanie jest widoczne przy tym w okolicach miejscowości Kowale oraz na wszystkich dziesięciu obiektach mostowych i przepustach - kończy Agata Andruszewska.
Trasą o długości 12,7 km pojedziemy w czwartym kwartale przyszłego roku.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?