Ranking THE (Times Higher Education) World University Rankings to największy, prestiżowy, ogólnoświatowy ranking uczelni akademickich obejmujący ponad 100 krajów. W tym roku przypada jego jubileuszowa, dwudziesta edycja.
– W zeszłym roku Politechnika Opolska została po raz pierwszy ujęta w rankingu, w klasyfikacji polskich uczelni zajęła 9. miejsce na 32 ośrodki naukowe. W tym roku to już czwarte miejsce w rankingu polskich uczelni technicznych – informuje prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej.
– To dla naszej społeczności akademickiej duży powód do dumy zwłaszcza, że po wyniki rankingu sięgają zarówno kandydaci na studia, ale także zagraniczni naukowcy, którzy szukają uczelni do prowadzenia swoich badań – dodaje prof. Marcin Lorenc.
W tegorocznej edycji rankingu sklasyfikowano ponad 1 900 uczelni ze 108 krajów. W skali globalnej Politechnika Opolska utrzymała pozycję z poprzedniego roku zajmując miejsce w przedziale 1201-1500 obok takich uczelni jak Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Politechnika Poznańska, uzyskując tym samym jeden z lepszych wyników wśród 37 polskich uczelni zakwalifikowanych do bieżącego zestawienia. Jest jedyną uczelnią z województwa opolskiego, która została ujęta w rankingu światowym.
– Kryteria tegorocznego rankingu zostały zmienione w stosunku do zeszłorocznej edycji na korzyść jednostek dużych, a pomimo tych zmian utrzymaliśmy bardzo wysoka pozycję, a nawet zwiększyliśmy punktację szczegółową. Coroczny wzrost pozycji Politechniki Opolskiej na świecie jest wynikiem ciężkiej, ale przemyślanej pracy wszystkich pracowników uczelni, strategia rozwoju naukowego jest jasna i znana wszystkim i nie bazuje na działaniach doraźnych, lecz długoterminowej strategii. Takie działania powodują, że jestem spokojny o przyszłe osiągnięcia – podkreśla prof. Grzegorz Królczyk, prorektor ds. nauki i rozwoju Politechniki Opolskiej.
Przypomnijmy, że ranking THE ocenia uczelnie w zakresie ich głównych misji: nauczaniu, badaniach, transferze wiedzy i perspektywach międzynarodowych. W celu zapewnienia jak najbardziej wszechstronnych i zrównoważonych porównań instytucje poddawane są ocenie w oparciu o 18 starannie skalibrowanych wskaźników wydajności pogrupowanych w pięć kategorii: nauczanie (środowisko uczenia się), środowisko badawcze (wielkość, dochody z badań i reputacja), jakość badań (wpływ cytowań, siła badań), perspektywy międzynarodowe (pracownicy, studenci i badania) oraz przemysł (transfer wiedzy, dochody z przemysłu i patenty).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?